Categories
Informacines technologijos

Elektroninių parduotuvių kūrimas Lietuvoje: rinka ir iššūkiai

Elektroninių parduotuvių skaičius Lietuvoje pakankamai didelis – apie 4800 (portalo etikra.lt duomenys). Akivaizdu, kad pasirinkti yra iš ko… Bet kas yra tie žmonės ar įmonės, turinčios el. parduotuves? Juk sklando mitas, kad elektroninių parduotuvių kūrimas yra brangus malonumas ir jis prieinamas tikrai ne visiems. Tai šiek tiek klaidinanti nuomonė, nes realybė yra visiškai kitokia.

Elektroninės parduotuvės dabar prieinamos ne tik didžiuliams prekybos tinklams, turintiems milijonus prekių, bet ir paprastiems žmonėms. Sukūrimo procesas yra gana paprastas ir viskas priklauso nuo to, kiek prekių parduodama. Taip nedideli rankdarbių meistrai nesunkiai gali susikurti ir valdyti savo nedidelę el. parduotuvę. Joje gali būti 10-20 prekių, tačiau tai puikus būdas parduoti savo pagamintus daiktus Lietuvoje ir užsienyje. Yra tekę matyti ir el. parduotuvių, kuriose parduodama vos 1 prekė. Tai gali būti knyga, vaizdo kursai, bilietai į tam tikrą renginį.

Gamybos srityje dirbantys žmonės taip pat jau yra išbandę el. parduotuvės galią. Per COVID-19 pandemiją, trukusią dvejus metus, nemažai gamybos įmonių susikūrė savo elektronines parduotuves. Iki tol per platinimo partnerius dirbusios įmonės nusprendė pačios pardavinėti tiesiogiai savo prekes ir nemažai išlošė. Elektroninė parduotuvė yra valdoma gana paprastai, nereikia išlaikyti fizinės parduotuvės, o prekyba vyksta 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę be jokių švenčių dienų ar išeiginių. Į prekių reklamą vis tiek buvo investuojama ir seniau, todėl kiek pasikeitė reklamos sritis. Dabar daugiau dėmesio skiriama skaitmeninei rinkodarai, mažėja tradicinių reklamos kanalų. Gamybos įmonės, norinčios prekiauti ne tik Lietuvos rinkoje renkasi ir kitą būdą – tai elektroninis eksportas.