Koks maistas sportui tinkamiausias?

Maistas sportuiFizinis krūvis visuomet teikia naudą. Tam, kad jis atneštų ir apčiuopiamų rezultatų reikalingas ir tinkamas maistas sportui. Ką reiškia tinkamas? Tai subalansuotas maistas, kuris pravers kiekvienam treniruočių metu ir padės greičiau pasiekti gerų rezultatų.

Kai kurie mano, kad sportuoti tuščiu skrandžiu yra labai gerai. Tai netiesa. Nevalgydami prieš treniruotes mes skatiname riebalus ne tik, kad nedegti, bet sugrįžti į buvusias vietas, o baltymai, kurie taip reikalingi raumenims – bus sudeginti tam, kad organizmas gautų taip reikalingos energijos. Dabar, kai jau supratote galimą žalą pereikime prie to ką reikia daryti, kad viskas būtų gerai.

Norėdami padidinti ištvermę ir atitolinti nuovargį turite organizmą aprūpinti angliavandeniais. Apie 70 procentų maisto prieš treniruotę turi būti sudaryta iš sudėtinių angliavandenių. Puikus tokių sudėtinių angliavandenių pavyzdys yra avižinė košė, saldžios bulvytės, pilno grūdo makaronai ar daržovės. Negalvokite, kad jei jau patariama vartoti angliavandenių, tai galima suvalgyti saldumynų. Tai blogas sprendimas. Suvalgius sudėtinių angliavandenių turinčio maisto organizmas juos pavers į gliukozę ir saugos glikogeną, kuris fizinio krūvio metu bus naudojamas energijai. Visa tai padeda padidinti ištvermę.

Labai svarbūs yra baltymai. Kiek baltymų suvartoti reikia pasiskaičiuoti pagal savo svorį ir rekomendacijas pagal atitinkamą fizinį krūvį. Čia galima paminėti ir tai, kad ne tik tinkamas maistas sportui suteiks naudos. Galima naudoti ir įvairius maisto papildus, kurie padeda gauti reikiamą kiekį baltymų. Iš maisto daug baltymų turi kiaušiniai, liesa mėsa, žuvis, pieno produktai. Svarbu žinoti, kad aukštas baltymų kiekis gali sukelti dehidrataciją. Taigi, nepersistenkite vartodami didelius kiekius baltymų, nes tai nebus naudinga. Taip pat nepamirškite vandens. Prieš treniruotę rekomenduojama išgerti iki 400 ml vandens ir tai reikia daryti likus pusvalandžiui ar 40 minučių iki treniruotės pradžios.

Neretai iškyla klausimų dėl maisto kiekių. Sunku pasakyti tikslius skaičius, kurie būtų tinkami visiems. Teisingas baltymų ir angliavandenių santykis bei porcijos turi būti parinktos atsižvelgiant į sporto rūšį, amžių ir esamą fizinę būklę. Taip pat skaičiai gali skirtis priklausomai nuo lyties. Geriausia, kai mitybos klausimais tariamasi su specialistais. Tuomet išvengiama daugelio klaidų.

Pasirinktas maistas sportui suteikia ne tik sotumo jausmą, bet ir suteikia daug naudos. Organizmas gauna visų reikalingų medžiagų ir energijos, o tai svarbu treniruotėms. Atminkite, kad tinkama mityba prieš treniruotes yra labai svarbi.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Galite naudoti šias HTML žymas ir atributus: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current month ye@r day *